DENİZ DİBİ TARAMA FAALİYETLERİNİN ÖNEMİ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, deniz dibi tarama faaliyetlerinin mekanik veya hidrolik yöntemlerle yapıldığını ve bu sayede çevrenin, denizin ve kıyı şeridinin korunması için önemli adımlar atıldığını vurguladı. Kum, çakıl veya kaya gibi yapıların çıkarılarak başka bir yere nakledilmesi işleminin uygulandığı taramaların, su yollarının emniyetli hale getirilmesine ve kıyı alanlarının erozyonunun önlenmesine katkı sağladığını belirtti.
ULAŞTIRMA SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ: LİMANLAR VE DENİZ DİBİ TARAMALARI
Bakan Uraloğlu, ülkenin 10 bin 940 kilometrelik kıyı şeridi uzunluğunu dikkate alarak, yeni büyük limanların inşa edilmesi ve mevcut limanların şartlarının iyileştirilmesi gerekliliğine işaret etti. Büyük kapasiteli gemilerin yüklerinin daha verimli bir şekilde elleçlenebilmesi için deniz dibi tarama faaliyetlerinin önemli olduğunu vurgulayan Uraloğlu, bu sayede su derinliğinin muhafaza edilerek ulaşımın daha güvenli hale getirilebileceğini belirtti.
SÜRDÜRÜLEBİLİR ALTYAPI YATIRIMLARI: ÇEVRE DUYARLILIĞI VE KALKINMA
Bakan Uraloğlu’nun açıklamalarına göre, deniz dibi tarama faaliyetleri sadece ulaşımın geliştirilmesine değil, aynı zamanda çevrenin korunmasına da hizmet ediyor. Kıyı altyapı tesislerinin oluşturulması, su yollarının emniyetli hale getirilmesi ve kıyı şeridindeki erozyonun önlenmesi gibi faaliyetler, hem çevre duyarlılığını artırıyor hem de ülkenin ekonomik kalkınmasına katkı sağlıyor. Uraloğlu, sürdürülebilir altyapı yatırımlarının önemine vurgu yaparak, deniz dibi taramalarının bu alandaki rolünü önemsediklerini belirtti.