Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, ‘Muhabir: Dijital Dönemde Haberciliği Yeniden Düşünmek Forumu’nda yaptığı konuşmada, dünya genelinde köklü medya kuruluşlarının sosyal medya kültürüne yatırım yaparak habercilik alanında gerileme yaşadığını belirtti. Altun, büyük medya kuruluşlarının içeriklerini veri haberciliğinden uzaklaşarak ilan panosuna dönüştürdüğünü söyledi ve Türkiye’deki medya kuruluşlarının ise bu değişime direnerek yeniliklerle bir araya gelerek ayakta kaldığını ifade etti.
Altun, Türkiye’deki köklü medya kuruluşlarının geçmişten gelen deneyimleriyle güncel medya sektörünün gereksinimlerini karşılamak için gayret gösterdiğini belirtti. Köklü medya kuruluşlarının ulusal ve uluslararası düzeyde vicdanın sesi olduğunu vurgulayan Altun, kurumsal kapasitelerini yeniliklerle güçlendirerek Türk medyasının önemli bir rol üstlendiğini dile getirdi.
Ayrıca Altun, İsrail’in Gazze’de yürüttüğü soykırım operasyonuna karşı Türkiye’nin liderliğindeki diplomatik çabaların yanı sıra habercilerin de önemli bir rol oynadığını belirtti. Habercilerin, bölgedeki acımasızlığı ve insanlık krizini dünya kamuoyuna duyurarak Filistin’in tanınmasına katkı sağladığını vurgulayan Altun, Türk medyasının bu süreçte oynadığı kritik rolü vurguladı. Gazze ve diğer kriz bölgelerinde görev yapan habercilerin, insanlık trajedisini tüm dünyaya duyurmak için özverili bir şekilde çalıştığını belirten Altun, medyanın uluslararası alanda haberlerin etkili olmasında önemli bir rol oynadığını belirtti.