Deniz yolu taşımacılığında gemilere karşılıklı sigorta hizmeti veren 12 uluslararası birliği bir araya getiren P&I Clubs, aynı zamanda okyanusa açılan gemiler tarafından taşınan tonajın yüzde 87’sine teminat sağlamaktadır. Bu sigortacılar kulübü, kısıtlamaların getirilmesinin ardından yaklaşık 800 tankerin hizmetlerini kullanmayı bıraktığını tahmin etmektedir. Bunun sonucunda petrol fiyatı tavanı giderek uygulanamaz hale gelmektedir.
G7 ülkeleri, Rusya’nın gelirlerini azaltırken petrol akışını sürdürmek için 2022 sonunda kısıtlamaları uygulamaya koymuştur. Bu durum ters tepmiş ve deniz yoluyla enerji tedariklerinde gölge piyasa oluşmuştur. Rusya ise kendi petrol tedarik zincirini oluşturacağını belirtmiştir.
Petrolde tavan fiyat uygulaması, AB’nin Rusya’nın deniz yoluyla petrol sevkiyatına yönelik ambargosu ile başlamıştır. G7 ülkeleri, AB ve Avustralya, deniz yoluyla tedarik edilen Rus petrolüne varil başına belirli bir tavan fiyat uygulamıştır. Bu kısıtlamaların değiştirilmesi için tüm AB ülkelerinin ve G7 üyelerinin onayı gerekmektedir. Enerjiden sorumlu Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksandr Novak, tavan fiyat uygulanmasını destekleyen ülke ve şirketlere petrol ve petrol ürünü satmayacaklarını açıklamıştır.